Bomull för själen

Har haft en riktigt jobbig arbetsvecka men nåra pass till bara så får man vara lite ledig sen och dra iväg på en liten minisemester i helgen och inviga husvagnslivet ;)

Igår kväll bakade jag lite till mina arbetskamrater som det ska bjudas på ikväll vid skiftrasten, bakverk eller sötsaker på det stora hela kan göra så mycket för trivseln att man borde ha som rutin att ha speciella tema dagar för detta!
Sötsaker är verkligen som bomull för själen

Hur som helst, ikväll bjuds det på cheesecake med vit choklad och bär ;)
En favorit i mitt tycke men får se hur den tas emot på jobbet dock, personligen är jag ju en älskare av vit choklad men det är ju en lite speciell smak så jag misstänker att det verkligen kan bli delade åsikter om fenomenet!

Jag vet inte om det kanske har med åldern att göra men jag känner mig mycket mer huslig och kreativ när det gäller speciella tillfällen och bara en sån sak som att krydda sitt eget brännvin till kräftfesten känns ju betydligt mer engagerat trots det lilla arbetet det egentligen innebär men för helheten kan skillnaden bli så stor.

Nyårsmenyn experimenteras det oxå med och planeras lång tid i förväg för att upplevelsen ska bli större, men utan att ha provlagat dock så att man inte kan jämföra och bli besviken över att resultatet kanske inte är perfekt i jämförelse med tidigare middagar.

Nu innan jobbet måste jag bege mig ut i jakt på ett campingbord till i helgen, jag fattar inte att det ska vara så svårt att få tag i , inte ens gamla hederliga plastmöbler går att få ta i den den här perioden av året, grrrr!
Helt fel tid att införskaffa sig såna tillbehör antar jag.
Nya gardiner ( eller för att det inte finns nåra i dagslaget) måste jag se till att få upp oxå i husvagnen så mysfaktorn blir lite bättre, bara rullgardiner gör ju ingen eller åtminstonen inte mig lycklig!

Trevlig måndag på er!




Kommentarer
Postat av: Helena

brukar läsa din blogg men är dålig på att kommentera så ville bara säga Hej

2011-08-18 @ 10:31:43
URL: http://helenaskvarter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0